25 червня, у рамках ініціативи Міжнародного республіканського інституту (МРІ) #ВизначайCвоєМайбутнє / #DefineYourFuture, за підтримки Агентства Сполучених Штатів з міжнародного розвитку (USAID), відбувся другий вебінар - «Як стати депутатом за 300 грн».
Під час вебінару тренер Андрій Саук, який без політичного досвіду і спонсорів зайняв третє місце на виборах 2015 року на посаду міського голови і став депутатом Броварської міської ради, пояснив учасникам, що фінансові ресурси є не найважливішим фактором для перемоги на виборах. Андрій поділився власним досвідом ведення виборчої кампанії та роботи депутатом, а також розповів як працювати з виборцями та перемагати на виборах із мінімальними фінансами.
МРІ зібрав основні поради для майбутніх кандидатів на місцевих виборах від Андрія Саука:
- У процесі проведення виборчої кампанії важливим є пряма комунікація та спільна робота з виборцями. Основним каналом комунікації кандидата із виборцями є спільна робота, що дозволяє кандидату познайомитися та поспілкуватися зі своїми виборцями та переконати їх в тому, що саме він (або вона) заслуговуєте на довіру. Прикладом спільної роботи можуть бути організація велопробігу, сусідської толоки, облаштування спортивного майданчику у Вашому дворі. Саме такі безкоштовні методи комунікації допомагають заявити про себе як про активного дієвого кандидата, побудувати довіру з мешканцями, та долучити їх до покращення добробуту власного району.
- Другим важливим моментом в ході ведення виборчої кампанії є підтримка інших учасників політичного процесу – потенційних однодумців у міській раді. Відсутність фінансових ресурсів жодним чином не заважає кандидатові (кандидатці) спілкуватися і заручатися підтримкою інших учасників політичного процесу або ж небайдужих мешканців, дії яких націлені на позитивні зміни у Вашій громаді. «Спілкуватися потрібно з усіма, а головне – чути Вашого співрозмовника, тому що саме таким чином Ви зможете знайти однодумців та збільшити свою команду, що допоможе вам на шляху до перемоги». Балотуючись у Броварську міську раду на виборах 2015 року, Андрій змотивував ще трьох мешканців балотуватися, які в результаті також стали депутатами, що в свою чергу забезпечило утворення команди однодумців у міській раді.
- Фінансові ресурси є не найважливішим фактором для перемоги на виборах. Партія, від якої балотувався Андрій зібрала і витратила на вибори двадцять шість тисяч гривень. Бюджет був порівно розподілений між усіма кандидатами від партії і склав 300 гривень на одного кандидата. Ці кошти, 300 гривень із партійного бюджету, Андрій використав на оренду переносних лайтбоксів, купівлю фарби та друк буклетів на принтері.
Для потенційних кандидатів у депутати, які планують балотуватися під час місцевих виборів 2020 року МРІ пропонує ознайомитися із книгою «10 секретів політичних кампаній». У книзі розкрито особливості проведення ефективних політичних і виборчих кампаній від А до Я, як для кандидата, так і для політичної партії. Автор книги, Денис Богуш, розкриває мету та принципи політичної діяльності, використання електоральних досліджень, створення іміджу, політичної реклами та описує стратегії ефективних кампаній.