Київ, Україна — Всеукраїнське соціологічне опитування Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту (МРІ) демонструє значний інтерес виборців до майбутніх президентських виборів в Україні та свідчить про те, що припинення війни на Донбасі, боротьба з корупцією та покращення економіки є основними факторами, що впливають на вибір громадян.
«Аналіз пріоритетів виборців станом на грудень 2018 року вказує на те, що українці прагнуть взяти участь у виборах і звертають увагу на основні виклики, які стоять перед країною», — сказав Стівен Нікс, Регіональний директор МРІ у Євразії.
Загалом, 74% респондентів мають намір взяти участь у голосуванні на президентських виборах; з них 32% мають намір зробити це «однозначно», а 42% — «скоріше» голосуватимуть. Інтерес до голосування найвищий у західній та центральній Україні, найменший — у східній та південній Україні. Молоді люди, як виявляється, найменш зацікавлені в голосуванні – лише 26% з них заявили, що «однозначно» проголосують, порівняно з 37% опитаних віком від 51 року і старше.
Для 39% респондентів припинення війни на Донбасі є пріоритетним фактором при виборі кандидата; наступними чинниками є боротьба з корупцією (16%), покращення стану економіки (11%), а також вирішення питання комунальних платежів, комунальних послуг та тарифів (10%). Питання війни на Донбасі стало визначальним для відбору кандидатів у всіх вікових групах, в той час як боротьба з корупцією та тарифи є більш важливими для українців середнього та старшого віку.
Методологія
Це опитування було проведене Соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту. Збір даних проводився з 13 по 27 грудня 2018 року шляхом особистого інтерв'ю вдома у респондентів. Національне опитування проводилося за випадковою вибіркою, яка включала 2400 постійних жителів України віком від 18 років і які мають право голосу. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном та розміром населеного пункту. Коефіцієнт досяжності становив 62,7 відсотків, а статистична похибка не перевищує ± 2.0 відсотки для повної вибірки опитування. Опитування було проведено за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).