Київ, Україна — Всеукраїнське соціологічне опитування Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту (МРІ) демонструє значне політичне невдоволення серед української молоді, суттєву необхідність реформування системи охорони здоров'я та високий рівень недовіри до російських ЗМІ.
«Оскільки українська молодь належить до тієї вікової групи, яка найбільш прихильно ставиться до членства України в Європейському Союзі, їх небажання брати участь в політичному житті країни викликає занепокоєння, особливо напередодні президентських та парламентських виборів 2019 року, — сказав Стівен Нікс, Регіональний директор МРІ у Євразії. — Вкрай важливо, щоб влада та політичні партії України вжили рішучих кроків для завоювання довіри виборців, включно з молоддю, шляхом вирішення питань, що найбільше хвилюють громадян».
Лише 20 відсотків українців віком від 18 до 35 років вірять, що їх чекає гарне майбутнє в Україні, в той час як про свій намір «однозначно» голосувати на наступних виборах висловилося менше третини опитаних.
Опитування також показало, що більшість українців мають вкрай низький рівень довіри до системи охорони здоров'я країни. Більше половини респондентів вважають, що держава не надасть їм будь-якої допомоги у разі серйозного захворювання, і дані вказують на те, що це переконання є більш поширеним у східній частині України, ніж у західних регіонах.
“Ці тривожні цифри підкреслюють важливість реформи системи охорони здоров'я, нещодавно проведеної під керівництвом в.о. міністра охорони здоров'я Уляни Супрун, яка прагне привести застарілу медичну галузь України у відповідність до сучасних європейських стандартів, — сказав пан Нікс. — МРІ сподівається, що нове законодавство, практичне втілення якого розпочалося в квітні, значно покращить чинну систему охорони здоров'я».
Опитування дає уявлення про медіа середовище в Україні, яке характеризується високим рівнем недовіри до російських ЗМІ. Українці оцінили російські ЗМІ як найбільш упереджені джерела інформації, а також вказали на загальну недовіру до медіа.
«Україна перебуває на передовій боротьби з дезінформацією Кремля протягом багатьох років, тому не дивно, що внаслідок цього українці сповнені природнім скептицизмом стосовно як російських ЗМІ, так і медіа загалом», — сказав пан Нікс.
Методологія
Це опитування було проведене соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту. Опитування проводилося в усіх регіонах України (за винятком окупованих територій Криму та Донбасу) з 15 по 31 березня 2018 року. Національне опитування проводилося за випадковою вибіркою, яка включала 2400 постійних жителів України віком від 18 років, які мають право голосу. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном та розміром населеного пункту. Статистична похибка не перевищує 2,0 % для повної вибірки, а коефіцієнт досяжності респондентів становить 65,4 %. Опитування було проведено за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).